U heeft een storing aan uw warmtepomp, wat moet u dan doen?

  1. Kijk op het scherm van de warmtepomp of u een storingsmelding ziet en schrijf deze op of maak er een foto van
  2. Kijk in de handleiding van de warmtepomp (*) wat de storing betekent en probeer de storing zelf op te lossen
  3. Controleer of de stroomvoorziening goed is en er geen stoppen zijn doorgeslagen
  4. Controleer de druk (bar) van de CV  deze moet tussen 1 en 2 bar zijn. De brondruk niet onder 0,5 bar of het bronvaatje niet minder dan een kwart gevuld zijn. Deze dient u zelf bij te vullen

(*) De handleiding kunt u vinden in de oplevermap, op de zijkant van uw warmtepomp en op onze website

Is met bovenstaande stappen de storing niet verholpen en heeft u onze hulp nodig?

Meld dan de storing via WhatsApp via 06 – 14 60 70 79 of via de e-mail service@albreco.nl

  1. Vermeld duidelijk uw naam en adres
  2. Vermeld duidelijk wat de storing is, graag met de storingscode en/of een foto
  3. Geef a.u.b. door of de warmtepomp op internet is aangesloten

Na ontvangst van uw bericht nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. Afhankelijk van de drukte en het tijdstip dat u de storing meldt, kan dat soms een halve dag duren.

Let op: De volgende storingen vallen niet onder onze garantie:

  • De stroom is uitgevallen of er is een stop doorgeslagen,
  • De druk in het CV systeem te laag; deze moet minimaal 1 bar zijn;
  • De druk in het bronsysteem is te laag; een plastic expansievaatje moet minimaal voor een kwart gevuld zijn (de druk mag dan 0 zijn), bij een stalen expansievat moet de druk minimaal 1 bar zijn
  • Storingen die het gevolg zijn van een te lage druk in de CV of in de bron,
  • Storingen als gevolg van beschadiging van het systeem,
  • Onjuist gebruik of een onjuiste bediening van het systeem,
  • Storingen als gevolg van brand, onlusten, uitzonderlijk weer, etc

Om storingen die niet onder de garantie vallen te herstellen brengen wij de volgende kosten in rekening (alle bedragen zijn inclusief 21% BTW):

  • Voorrijtarief monteur: (*)                                   € 95,-
  • Uurtarief monteur van 7 – 17 uur:                  € 95,- (er wordt per kwartier afgerekend)
  • Toeslagen buiten werktijden: (*) (***)
    • Van 17 – 22 uur:                                       25%
    • Van 22 – 07 uur:                                      50%
    • Weekendtoeslag: (**)                             50%

 (*)   Alle toeslagen gelden ook op het voorrijtarief

(**)  De weekendtoeslag komt boven op alle andere toeslagen

(***) Storingen die onder de garantie vallen worden alleen binnen werktijd opgelost, buiten werktijd gelden dan de toeslagen zoals hierboven (u betaalt dan alleen de toeslagen)

Komt u er niet uit? Whatsapp ons